De mijnen in Zuid-Limburg zijn al 50 jaar dicht, maar ze leven nog steeds. Ze veroorzaken schade aan huizen en de regio is de klap van het massa ontslag nog steeds niet te boven. Toch is er trots, en die zit diep. Op 31 december 1974 gingen de laatste kolen naar boven in de Oranje Nassau 1 in Heerlen. Samen met collega's van online, radio en tv heeft Thomas voor de NOS veel verhalen gemaakt over 50 jaar mijnsluiting.
Radio:
Gesprek over de blijvende impact op Zuid-Limburg
Reportage over de schachtwielen die weer gaan draaien
Reportage over de schade die nog steeds niet opgelost is.
Reportage over de trots die je laat vereeuwigen op je eigen lichaam
Gesprek met oud mijnwerker over de haat-liefde verhouding
Reportage over de viering in Kerkrade.
TV:
Reportage (ook voor online) over hoe Kerkrade een halve eeuw na dato nog bezig is met speuren en saneren.
Reportage (ook voor online) over hoe mijnen voor trots maar ook nog steeds armoede zorgen,
Online:
Interactive over de laatste steenkool